Kako odrediti tip kože Skintegra tipologijom?

Još početkom 20. stoljeća, s porastom industrijske proizvodnje kozmetike, kolektivno su uvažena 4 osnovna tipa kože, s obzirom na morfologiju i ponašanje kože: ta su osnovna četiri tipa bila masna, suha, mješovita i normalna koža. No, koliko adekvatno ta četiri osnovna fenotipa opisuju stvarne potrebe kože? Puno jasnija i konkretnija klasifikacija je ona koji potrebe kože tumači kroz 4 dihotomije: je li koža normalna, masna, mješovita ili suha; otporna ili osjetljiva; dispigmentirana ili uniformnog tona te je li teksturirana ili glatka.

Tako koža nije opisana samo kao suha ili masna, odnosno ne spada u jedan od 4 osnovna tipa već u jednu od od brojnih mogućih permutacija te o njoj možemo saznati puno više ključnih informacija koje će odrediti smjer njege lica. Koža jednog pojedinca može biti masna, otporna, dispigmentirana i teksturirana, a drugog podjednako masna, ali istovremeno osjetljiva, uniformnog tona i teksture. Možemo li reći da oba ova pojedinca trebaju istu njegu? Apsolutno ne.

Dodatno, u obzir treba uzeti endogene i egzogene čimbenike koji također utječu na tip kože. Razina stresa, trudnoća ili menopauza, promjena klimatskih uvjeta i slično samo su neki od tih čimbenika.

Suha ili masna?

Koža koja je dovoljno hidratizirana te koja proizvodi adekvatne količine protočnog sebuma i posjeduje gotovo nevidljive pore, smatra se idealnom, odnosno normalnom kožom koja spada u sredinu spektra između suhe i masne kože. Nažalost, velika većina ljudi spada negdje u spektar suhog ili masnog, pogotovo ako lice gledamo po zonama pri čemu je T zona obično masnija od ostatka.

Suhu kožu obilježava gruba tekstura, osjećaj zatezanja, ljuskanja i klasičan umorni, beživotni ton kože kojoj nedostaje luminoznosti. Ovakva koža ne luči adekvatne količine sebuma koji bi kroz dlačni kanal ili folikul trebali dospjeti na površinu kože i lubricirati je, što znači da joj kronično nedostaje lipida. Temeljna je greška vlasnika suhe kože upravo nerazumijevanje da koži ovog tipa ne nedostaje isključivo hidratacija, već suhu kožu treba zasititi i vlagom (hidratizirati) i masnoćom ili lipidima (nahraniti).

Suha koža ima kompromitiranu hidrolipidnu barijeru površinskog sloja kože sačinjenu od ceramida, masnih kiselina i kolesterola te je upravo taj narušeni ekvilibrij najčešći razlog zašto je suha koža podložnija negativnim učincima iz okoliša poput isušivanja i osjetljivosti. Suhoća kože uslijed korištenja lužnatih proizvoda (poput sapuna) rezultira i pojačanom deskvamacijom, tj. opadanjem odumrlih mrtvih stanica koje primjećujemo kao ljuskavost i koje rezultira grubim izgledom kože.

Za razliku od suhe kože, masnu kožu obilježava višak aktivnosti sebacealnih žlijezdi koje luče previše sebuma (masnoće). Suvišan sebum, ovisno o drugim čimbenicima poput specifične genetike pojedinca i individualnog načina života (prehrana, higijena i njega, razina stresa) može ili ne mora dovesti do razvoja akni, no masna koža je svakako uvijek u riziku od razvoja nepravilnosti poput komedonalnih ili upalnih promjena.

Masna je koža prepoznatljiva po karakterističnim proširenim porama i masnom sjaju kojeg je teško kontrolirati kroz dan. Vlasnici masne kože najčešće griješe tako što pretjeruju s njegom, prakticirajući je prečesto ili zlorabeći kozmetiku u uvjerenju da je češće korištenje što agresivnijih preparata jedini način da “istrijebe” suvišnu masnoću i nepravilnosti. Naravno, ovo je pogrešan način i samo dovodi do frustrirajućeg začaranog kruga jer se nepravilno treitrana masna koža ima tendenciju još više mastiti i reagirati još većim upalama. Preparati za smanjivanje sebuma ne smiju biti bazirani na jakim adstringensima poput denaturiranog alkohola koji će kožu dugoročno površinski dehidrirati te se od preparativnih pripravaka ne smije očekivati da masnu kožu pretvore u suhu. Bitno je težiti balansiranju količine izlučenog sebuma, odnosno uspostavi protočnosti sebuma iz folikula te normalizaciji brzine deskvamacije, kako se pora ne bi začepila – što je preduvjet za razvoj akne.

Mješovita koža morfološki je prepoznatljiva po suhim ili normalnim obrazima i masnoj T zoni. Ovo je najčešći tip kože. Kod ovog tipa kože radi se o drastično različitoj količini aktivnih žlijezda lojnica, koje su najbrojnije upravo u području brade, nosa i čela, naspram količine lojnica u području obraza. Kod ovakve kože posebno je bitan kombinirani pristup koji najčešće uključuje slojevito nanošenje kozmetike, odnosno dodavanje lipidima bogatih kozmetičkih kompozicija samo ondje gdje je potrebno.

Razina osjetljivosti

Drugi bitan faktor koji određuje tip kože i smjer njege svakako je razina prirodne rezistencije kože. Rezistentna koža je karakterizirana robusnim površinskim slojem koji kožu adekvatno štiti od alergena i endogenih okolišnih iritansa. Akne i upalni procesi te opće crvenilo kože (eritem) vrlo su rijetki u osoba koje imaju rezistentnu kožu. Ovi pojedinci imaju generalno visok prag tolerancije na brojne kozmetičke proizvode, no istovremeno pokazuju i visoku razinu otpornosti na duboku penetrabilnost (a time i kompletnu učinkovitost) određenih kozmetičkih proizvoda. Posljedično, osobe s rezistentnom barijerom kože imaju problem diferencirati učinkovitost različitih vrsta proizvoda.

Za razliku od rezistentne koža, sve je učestaliji problem osjetljive kože, pogotovo u populaciji žena reproduktivne dobi, koja pokazuje 4 različita podtipa: podtip koji razvija akne (s tendencijom prema komedonima i aknama); podtip koji razvija rozaceu (s tendencijom prema crvenilu licu popraćenom proširenim krvnim žilicama i papulopustularnim promjenama); podtip koji razvija reaktivnost (karakteriziran osjećajem peckanja i prolaznim eritemom), te podtip koji razvija alergiju (karakteriziran izraženim eritemom, svrbežom i ljuskanjem kože). Svim je ovim podtipovima zajednički nazivnik upalni odgovor kože te se terapija provodi u skladu s time.

Upalni odgovor kože je kompleksan problem s  brojnim etiologijama koje je potrebno ciljano i specifično adresirati. Kozmetički ovaj problem možemo adresirati izbjegavanjem iritansa i inkorporiranjem umirujućih sastojaka s fantastičnim protuupalnim profilom kao što su aloe vera, ekstrakt zobi, ekstrakt krastavca, niacinamid, salicilna kiselina, cink PCA, kamilica itd.

Koža koja pripada reaktivnom podtipu treba izbjegavati parfumirane proizvode i eterična ulja, deklarirane alergene poput kamfora, citrala, geraniola, eugenola i drugih mirisnih komponenti, propylene glycol i SLS.

Uniformnost tona kože

Ovaj parametar se ne odnosi na generalni ton kože nego na tendenciju razvoja mrljica i diskoloracija na koži poput postupalnih pigmentacija i melazme.

Što je koža tamnija, to će imati veću tendenciju akumulacije melanina, odnosno razvoja pigmentnih promjena. Dapače, u svijetlih pojedinaca se najčešće uopće ne razvijaju postupalne hiperpigmentacije već postupalni eritem, tj. ružičaste makule koje se tretiraju potpuno drugačije od klasičnih mrljica i diskoloracija. Postupalne pigmentacije, melazma i postupalni eritem uglavnom imaju hormonalnu komponentu, pogotovo kod žena.

Postupalne hiperpigmentacije opisuju potamnjele, uglavnom smeđe mrljice koje zaostaju za aknama, a etiologija ovih promjena je gotovo jednaka kao i etiologija melazme – obje nastaju zbog aktivnosti melanocita i izloženosti UV zračenju. Za razliku od njih, postupalni eritem je zaostalo crvenilo (uglavnom nakon akne ili ranice) koje signalizira da je tijelo pokušavalo zaliječiti neki upalni proces.

Tretiranje postupalnog eritema i postupalnih hiperpigmentacija je različito. Kod postupalnih hiperpigmentacija i melazme, potrebno je inhibirati tirozinazu protiv koje su najučinkovitiji hidrokinon, vitamin C, kojična kiselina, niacinamid, arbutin te ekstrakt duda i sladića. Osim njih, eksfolirajući agensi poput glikolne i salicilne kiseline djelotvorni su u poticanju ljuštenja problematičnih keratinocita. Izbjegavanje UV zračenja je obvezno.

Za postupalni eritem najbolji je lijek izbjegavanje proizvoda koji potiču iritaciju kože. Vremenom ove pigmente promjene prolaze same od sebe, a brzina prolaska promjena ovisi o dubini upale koja je tu promjenu uzrokovala, te rangira od svega nekoliko dana do čak nekoliko godina. Laseri koji targetiraju crveni pigment u koži jedno su od potencijalnih rješenja za saniranje ovog problema, no uglavnom je potrebno više tretmana i oporavak je gradualan (višemjesečni).

Tekstura kože

Teksturiranost kože u kontekstu kozmetičkih pripravaka možemo podijeliti na vidljive pore i bore. Na nastanak bora najviše utječu kronološki čimbenici (prirodno starenje) i izloženost UV zračenju. Kronološko starenje uvjetovano je genetski, odnosno brzinom skraćivanja telomera. Epidermis ili površinski sloj kože je jedno od rijetkih mekih tkiva koji pokazuju ekspresiju telomeraze, enzima koji regulira skraćivanje telomera. Kronološko je starenje nemoguće spriječiti ili odgoditi, ali na ekstrinzične (okolišne) faktore možemo utjecati preventivno.

Na preuranjeno starenje kože najviše utječu pušenje i ostali oblici zagađenja, nutritivno siromašna prehrana, pretjerana konzumacija alkohola i ponajviše izloženost UV zračenju. Svi ovi faktori u većoj ili manjoj mjeri opstruiraju sintezu kolagena i potiču upalni odgovor kože. Obzirom da znamo kako razine glavnih strukturalnih komponenti kože (poput kolagena, elastina i prirodno prisutne hijaluronske kiseline) vremenom opadaju, prevencija njihove značajne degradacije u koži ključ je održavanja kože mladolikom. Topički proizvodi koji sadrže vitamin C, peptide bakra i derivate vitamina A, te kemijski pilinzi značajno pomažu sintezi kolagena, a o poticanju sinteze elastina u koži kozmetičkim pripravcima još uvijek ne znamo dovoljno.

Sljedeći bitan problem koji treba adresirati kada je anti age njega u pitanju svakako je upalni odgovor kože jer upravo on ponajviše potiče degradaciju kolagena, elastina i hijaluronske kiseline. Antioksidansi smanjuju oksidativni stres, a time i upalni odgovor kože. Vitamini C i E, koenzim Q10, botanički ekstrakti poput ekstrakta kave, zelenog čaja, resveratrola, sjemenki grožđa i pikogenola te ferulična kiselina samo su neki od fantastičnih antioksidansa koji imaju dokazano preventivno anti age djelovanje. Više o procesu starenja kože i pojavi bora pročitajte OVDJE.

Drugi teksturalni problem kože svakako su proširene pore koje koži daju specifičan porozni izgled. Ovaj problem se javlja u osoba s vrlo masnom kožom, kao i u osoba sa suhom i zrelom kožom, premda je etiologija nastanka proširenih pora u ova dva slučaja potpuno drugačija. Pore su normalna pojava na svakoj koži jer predstavljaju odvodni otvor za sebum i keratinocite u dubljim slojevima dermisa. Kod osoba s masnom kožom, proizvodnja sebuma je pojačana pa se samim time i pore proširuju kako bi se taj sebum što učinkovitije praznio iz dlačnog kanala. Kod osoba sa suhom i zrelom kožom, proširene su pore pak znak oslabjelog epidermisa i dermisa. S degradacijom kolegena i elastina, površina kože počinje gubiti na jedrosti i glatkoći, opušta se i pore postaju vidljivije, odnosno izgledaju prošireno.

Zanimljivo, rješenje za vidljive bore i pore na licu svodi se na istu liniju obrane. Kod mješovite do masne kože s proširenim porama od posebne će važnosti biti prakticiranje kemijskih pilinga, pogotovo na bazi glikolne i mliječne kiseline, jer oni kontinuiranim korištenjem značajno reteksturiraju kožu. Osim njih, retinoidi i drugi navedeni antioksidansi, kao i adekvatna SPF zaštita, dugoročna su pomoć kod svih tipova kože s ovom problematikom. Izgled kože prožete proširenim porama i borama je moguće popraviti, i to čak značajno, ali je istovremeno potrebno imati realna očekivanja i ne očekivati potpuno reverzibilni efekt na koži.

Ne zaboravite da je na kronološko starenje kože nemoguće utjecati neinvazivnim, tj. nekirurškim metodama, odnosno da topičkim pripravcima možemo popraviti samo štetu nastalu ekstrinzičnim faktorima. Osoba u srednjim godinama ne može imati izvanredno glatku i vlažnu kožu djeteta vrtičke dobi, i to je sasvim u redu. Njegovanje pozitivnog odnosa prema vlastitoj koži jednako je bitno kao i njegovanje same kože.

Dakle, kojem tipu pripadam?

Kojem tipu kože pripada vaša koža i kakva joj njega najviše odgovara jednostavno ćete saznati ukoliko odgovorite na četiri jednostavna pitanja.

Vaša koža je:

  1. Masna
  2. Kombinirana
  3. Normalna
  4. Suha

Tekstura vaše kože je:

  1. Glatka
  2. Teksturirana (izražene bore ili pore)

Razina osjetljivosti vaše kože je:

  1. Tip 1 – sklona upalnim procesima (akne, seboreja ili rozacea)
  2. Tip 2 – jako reaktivna (instantno reagira na eksterne podražaje poput parfumiranih proizvoda, eteričnih ulja, alkohola i slično, ali nema drugih nepravilnosti)
  3. Tip 3 – jako alergična (često pati od podražajnih reakcija u obliku višednevnog svrbeža, crvenila i ljuskanja)
  4. Tip 4 – kombinirano upalni i reaktivni fenotip
  5. Tip 5 – otporna koža koja rijetko ima bilo kakvu reakciju

Ton vaše kože je:

  1. Ujednačen i bez nepravilnosti
  2. Neujednačen – smeđe mrlje i melazma
  3. Neujednačen – crvene mrlje

Kad razumijete koji vas specifični problemi kože muče, onda je lako razaznati i na koje načine te probleme možete adresirati. Kako bismo vam olakšali odabir preparativne kozmetike koja će adekvatno pokriti sve specifične probleme vaše kože, na našem webshopu je uz svaki pojedinačni proizvod ispisan detaljan opis tipa kože kojem je proizvod namijenjen, a preporučujemo da pročitate i sve o sastojcima koje koristimo.

Vezani članci

Comment(7)
  1. Zorica 1 year ago | Reply

    Poštovani
    Molim pomoć
    Imam dijagnozu- neurodermatitis, kožu koja je oduvijek zatezala i nakon umivanja ni minute nisam mogla bez kreme, ali sada više ne može bilo koja krema, jer uglavnom se desi crvenilo, svrbež, osječaj da gori i peče.Ima poneka kremica i ulje kojima se pomažem i da ne dobijem reakciju na njih,ali nikako ne mogu pronači nešto na što mogu nanijeti make up (što mi je bitno jel radim sa strankama na šalteru) a da nemam reakciju ili da me koža ne počne zatezati nakon 15 min. I kad nađem nešto blago uglavnom se upije nakon koju minutu i koža ostane zategnuta ili se trusi kada pokušam nanijeti bb kremu ili puder.A zategnutost popračena crvenilom nekad (u predjelu oko nosa i usta na obrazima)bude tolika da mimiku lica svodi na minimum, obično zimi više, nakon čega slijede i dani ljuskanja.Pa bi Vas molila savjet da li bi kombinacija kojih Vaših proizvoda mogla izdržati barem dio dana da lice ne zateže i onda “popuca”a da je dobra podloga za make up.
    Ako uspijete nači koju minuticu da me posavjetujete, jer nakon godina muke polako posustaje i moja nada,a novčanik je več odavno jer se bojim i pomisliti na brdo potrošenog novca na kreme koje nisam mogla koristiti, jer ih moja koža nije podnosila.
    Unaprijed se zahvaljujem.

  2. MAJA 10 months ago | Reply

    Poštovani,imam 44 godine…koža mi je normalna,mozda kombinirana,tekstura je glatka(jedino oko očiju imam izraženije borice), razina osjetljivosti kože mi je tip 5,dok je ton moje kože 2 – neujednačen,imam puno pjegica oduvijek,što od sunca što od hormonalnih promijena (barem mislim da su od hor.promij.) , i pored svega imam kapilarice na nosnicama. Buduci da mi je mama odmalena usadila važnost njege lica,godinama sam koristila i koristim vrhunske kreme,tonike,serume za lice…koji.su dala rezultata da nemam bora,osim oko očiju. E sad bi Vas zamolila da mi Vi predlozite šta i kojim redoslijedom da koristim nešto od Vaših proizvoda . Mislila sam serum sa c – vitaminom i Lumion , al to ja mislim, a šta bi mi Vi preporučili molim Vas da mi napišete. I da, smijem li sada kada je ljeto,puno sunca koristit te proizvode,da nebi još više fleka si uradila ? Pozdrav od srca

  3. Klaudija 10 months ago | Reply

    Poštovani,
    Imam 44 godine. Molim da mi pomognete u odabiru Vaših proizvoda za njegu lica. Koza mi je suha, teksturirana, razina osjetljivosti tip 3 i 2.Ton koze neujednacen (povremeno crvenilo-dermatitis).
    Imam izrazene bore oko ociju i mimičke bore. Konstantan osjećaj suhoće i zategnutosti. Do sada nisam koristila Vase proizvode pa molim za preporuku na koji nacin i kojim proizvodima tretirati kozu lica. Unaprijed se zahvaljujem.
    Lijepi pozdrav

  4. Željka Miletić 6 months ago | Reply

    Poštovani, imam 34 godine i godinama se borim s nepravilnostima najvise na obrazima gdje mi znaju nastati pritici koji ostavljaju oziljke a s godinama su mi se i pore prosirile. Molim vas pomagajte sta da koristim izgubljena sam u moru proizvoda. Unaprijed zahvalna.

    • Vjekoslav Ratkajec 6 months ago | Reply

      Poštovana Željka, za sve upite slobodno se javite na info@skintegra.hr gdje ćete dobiti savjet/rutinu za vašu situaciju.

  5. Maja 4 months ago | Reply

    Lijepi pozdrav Skintegra timu. Molim Vas savjet. Koža mi je kombinirana,sa izraženim porama i sjajem u T zoni i crvenilom na sušim obrazima. Oko očiju je tanja i osjetljivija koža s laganim boricama smijalicama. Ton kože je neujednačen i općenito je koža hrapavija na dodir. Imam 35 godina.
    S poštovanjem,
    Maja Slama

    • Vjekoslav Ratkajec 4 months ago | Reply

      Poštovana Maja, za sve upite slobodno se javite na info@skintegra.hr gdje ćete dobiti savjet/rutinu za vašu situaciju.

Napišite komentar

Your email address will not be published.

Pročitao/la sam i slažem se sa općim uvjetima i odredbama.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

X

Opći uvjeti i odredbe

Svako korištenje www.skintegra.hr te ostalih internetskih stranica u vlasništvu Creaticon d.o.o. podliježe ispod ispisanim uvjetima korištenja. Dokumente, informacije i sadržaj s web stranice www.skintegra.hr (i/ili drugim internetskim stranicama u vlasništvu Creaticon d.o.o.) zabranjeno je kopirati, osim za osobnu uporabu i druge nekomercijalne svrhe, uz obvezno poštivanje autorskih prava i drugih prava intelektualnog vlasništva (kao i svih ostalih pravnih ograničenja). Svako kopiranje, reprodukcija ili distribucija dokumenata, informacija i sadržaja s ove webstranice dopuštena je isključivo uz izričito odobrenje tvrtke Creaticon d.o.o. POLITIKE PRIVATNOSTI I OPĆI UVJETI trgovačkog društva Creaticon d.o.o. iz Zagreba, Vlaška 73, OIB: 93639002976.

O PRODAJNOM MJESTU

Creaticon d.o.o. Vlaška 73, 10 000 Zagreb OIB: 93639002976 MBS:080904324 Registracija: Trgovački sud Zagrebu, Tt-14/7212-4, Iznos temeljnog kapitala društva: 20.000 kn, u cijelosti uplaćen u novcu. Poslovni račun Zagrebačka Banka d.d., IBAN: HR3823600001102410021 Članovi uprave: Vjekoslav Ratkajec, Jelena Skendžić Kontakt e-mail: info@skintegra.hr Skintegra.hr web stranicu dozvoljeno je koristiti za privatne svrhe bez ikakvih naknada za korištenje, a poštivajući uvjete i pravila upotrebe. Korištenjem skintegra.hr  webshopa (internetske prodavaonice) obvezujete se poštivati navedena pravila i uvjete.

REGISTRACIJA

Kako bi obavili kupnju preko skintegra.hr webshopa, registracija nije obavezna. Ako ne želite svaki puta tijekom kupnje unositi adresu dostave te informacije o sredstvu plaćanja, preporuča se brza registracija. Dovoljno je jednokratno unijeti važeću e-mail adresu, osobne podatke (ime, prezime, adresa, poštanski broj, mjesto, broj telefona) te proizvoljnu lozinku pomoću koje se pristupa korisničkom računu. Preporučljivo je korištenje kombinacije znakova, odnosno velikih i malih slova. Nakon unosa ovih podataka, registraciju dovršavate klikom na polje "Registracija". Vaš korisnički račun ostaje registriran u sustavu, a pristupa mu se upisivanjem korisničkog imena i lozinke na stranici "Prijava". Za svaku sljedeću kupnju potrebna je samo prijava s korisničkim imenom i lozinkom. U slučaju da ste zaboravili lozinku, na istoj stranici odaberite "Izgubili ste lozinku?". Na ovoj lokaciji ćete ostaviti svoju e-mail adresu s kojom ste se registrirali, i na koju će vam sustav automatski poslati link za resetiranje lozinke. Istu možete kasnije sami promijeniti u postavkama računa.

NARUČIVANJE

Roba se naručuje preko elektronskog obrasca. Webshop je uvijek otvoren za naručivanje i ne postoji radno vrijeme za narudžbe. Narudžbe se obrađuju radnim danom od 10.00 - 16.00h. Kupac treba ispuniti 'Profil s osnovnim podacima' za naplatu i dostavu željenih proizvoda te će elektronskom poštom biti obaviješten o izvršenoj narudžbi. Na proizvod koji želite kupiti kliknite "Dodaj u košaricu". U košarici možete birati količine ili odustati od kupnje. Nakon što ste odabrali željene artikle, kliknite na košaricu i odaberite "Nastavite na blagajnu". Na stranici blagajne popunite vaše podatke, odaberite metodu plaćanja i odaberite "Naručite".  Obavijest o uspješno izvršenoj kupnji stići će na vašu e-mail adresu. Creaticon d.o.o. se obvezuje isporučiti sve naručene proizvode koje u trenutku isporuke ima na zalihama. Ukoliko Creaticon d.o.o. nije u mogućnosti isporučiti bilo koji od naručenih proizvoda, kontaktirati će kupca robe telefonski ili e-mailom. Svi ostali naručeni proizvodi biti će isporučeni.

INTELEKTUALNO VLASNIŠTVO

Sadržaj www.skintegra.hr internetske prodavaonice je zaštićen i Creaticon d.o.o. ostvaruje jedinstveno pravo na njegovo korištenje. Za svako komercijalno korištenje sadržaja na www.skintegra.hr stranicama morate prethodno kontaktirati e-mail adresu info@skintegra.hr.

Obavijesti u smislu članka 57. Zakona o zaštiti potrošača:

Obavijest o glavnim obilježjima robe koju kupac namjerava kupiti nalazi se uz svaki proizvod, a do detaljnog opisa proizvoda dolazi se odabirom opcije „pročitajte više“. Prodavatelj je trgovačko društvo Creaticon d.o.o. iz Zagreba, Vlaška 73, OIB: 93639002976, info@skintegra.hr, 01/ 4844 339. Informacije o maloprodajnoj cijeni robe nalaze se uz svaki proizvod, a informacije o troškovima prijevoza, dostave ili poštanskih usluga, odnosno o tome da ti troškovi mogu biti naplaćeni, ako ne mogu biti razumno izračunati unaprijed nalaze se opisani u rubrici „Plaćanje i dostava“. Obavijesti o uvjetima plaćanja, uvjetima isporuke robe i vremenu isporuke robe nalaze se u rubrici „Plaćanje i dostava“. Obavijesti o načinu rješavanja potrošačkih pritužbi od strane trgovca nalaze se u rubrici „Povrat i reklamacije“. U rubrici „Povrat i reklamacije“ nalaze se sljedeće obavijesti i dodatna pojašnjenja vezana uz: Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke stvari u skladu sa relevantnim pozitivnim propisima. Mehanizmi izvansudskog rješavanja sporova su sljedeći: U slučaju spora između potrošača i trgovca, može se podnijeti prijava Sudu časti Hrvatske gospodarske komore, Sudu časti Hrvatske obrtničke komore ili prijedlog za mirenje pri centrima za mirenje. Postupak pred sudovima časti provodi se sukladno Pravilniku o Sudu časti pri Hrvatskoj gospodarskoj komori i Pravilniku Suda časti pri Hrvatskoj obrtničkoj komori kojima se propisuje da su članovi vijeća tih sudova, osim nezavisnih pravnih stručnjaka i predstavnika trgovaca, i predstavnici potrošača. Mirenje pred centrima za mirenje provodi se sukladno odredbama Zakona o mirenju, te sukladno Pravilniku o mirenju centra za mirenje.

OPĆE ODREDBE

  1. Trgovačko društvo Creaticon d.o.o. iz Zagreba (u nastavku: Creaticon) voditelj je obrade osobnih podataka te ono u smislu Opće uredbe o zaštiti podataka određuje svrhe i sredstva obrade osobnih podataka u okviru i za potrebe svojeg poslovanja i pravnog djelovanja.
  2. Creaticon posebnu pažnju posvećuje tome da osobni podaci budu obrađivani u skladu sa temeljnim načelima iz Poglavlja II Opće uredbe o zaštiti podataka, a prije svega osigurava zakonitu, poštenu i transparentnu obradu osobnih podataka primjerenih, relevantnih i ograničenih na ono što je nužno i u odnosu na svrhe u koje se podaci obrađuju.
  3. Creaticon u pravilu ne obrađuje osobne podatke osoba mlađih od 18 godina. Iznimno, u skladu s odredbama članka 8. Opće uredbe o zaštiti podataka mogu se obraditi podaci osobe koja je navršila 16 godina dok je za sve ostale slučajeve (osoba mlađih od 16 godina) potreban izričit pristanak zakonskog skrbnika djeteta koja činjenica pak mora biti utvrđena na jasan i nedvojben način sukladno odredbi članka 8. stavka 2. Opće uredbe o zaštiti podataka.
  4. Creaticon ne obrađuje osobne podatke koji otkrivaju rasno ili etničko podrijetlo, politička mišljenja, vjerska ili druga uvjerenja, članstvo u sindikatu, genetske ni biometrijske podatke u svrhu jedinstvene identifikacije pojedinca kao niti podatke o spolnom životu i seksualnoj orijentaciji pojedinaca.
  5. Službenik za zaštitu podataka je Pavao Krmpotić, odvjetnik iz Zagreba, Prilaz Gjure Deželića 16, info@odvjetnik-krmpotic.com

SIGURNOST OSOBNIH PODATAKA I POUZDANOST SUSTAVA

  1. Creaticon provodi odgovarajuće tehničke i organizacijske mjere za omogućavanje učinkovite primjene načela zaštite podataka, kao što je smanjenje količine podataka te uključenje zaštitnih mjera u obradu kojima se osigurava da integriranim načinom budu obrađeni samo osobni podaci koji su nužni za svaku posebnu svrhu obrade. To se očituje i na način da se posebna pažnja posvećuje pitanjima količine prikupljenih osobnih podataka, opsega njihove obrade, razdoblja pohrane i njihove dostupnosti.
  2. Uzimajući u obzir najnovija dostignuća, troškove provedbe te prirodu, opseg, kontekst i svrhe obrade, kao i rizik različitih razina vjerojatnosti i ozbiljnosti za prava i slobode pojedinaca, Creaticon provodi odgovarajuće tehničke i organizacijske mjere kako bi osigurao odgovarajuću razinu sigurnosti s obzirom na rizik. To se prije svega ostvaruje kontinuiranim praćenjem pohranjenih osobnih podataka, obradom samo u najnužnijem opsegu i čuvanjem osobnih podataka samo koliko je nužno da bi se ostvarila svrha obrade.

PRAVA ISPITANIKA – OSOBA NA KOJE SE ODNOSE OSOBNI PODACI

  1. U trenutku kada Creaticon na bilo koji način želi prikupiti osobne podatke o tome se prethodno obavještava ispitanik na kojeg se ti podaci odnose te ga se upoznaje sa svim detaljima i njegovim pravima koja se prava detaljno opisuju u nastavku pod točkama 9-16.

Transparentnost

  1. Voditelj obrade poduzima odgovarajuće mjere kako bi se ispitaniku pružile sve potrebne i propisane informacije te omogućila komunikacija svih njegovih prava u vezi s obradom osobnih podataka u sažetom, transparentnom, razumljivom i lako dostupnom obliku, uz uporabu jasnog i jednostavnog jezika.

Pravo na pristup podacima

  1. Ispitanik ima pravo dobiti od voditelja obrade potvrdu obrađuju li se osobni podaci koji se odnose na njega te ako se takvi osobni podaci obrađuju, pristup osobnim podacima i sljedećim informacijama: svrsi obrade, kategorijama osobnih podataka o kojima je riječ, primateljima ili kategorijama primatelja kojima su osobni podaci otkriveni ili će im biti otkriveni, osobito primateljima u trećim zemljama ili međunarodnim organizacijama, ako je to moguće, predviđenom razdoblju u kojem će osobni podaci biti pohranjeni ili, ako to nije moguće, kriterijima korištenima za utvrđivanje tog razdoblja, postojanju prava da se od voditelja obrade zatraži ispravak ili brisanje osobnih podataka ili ograničavanje obrade osobnih podataka koji se odnose na ispitanika ili prava na prigovor na takvu obradu, pravu na podnošenje pritužbe nadzornom tijelu, ako se osobni podaci ne prikupljaju od ispitanika, svakoj dostupnoj informaciji o njihovu izvoru, postojanju automatiziranog donošenja odluka, što uključuje izradu profila te u tim slučajevima smislenim informacijama o tome o kojoj je logici riječ, kao i važnosti i predviđenim posljedicama takve obrade za ispitanika.Ako se osobni podaci prenose u treću zemlju ili međunarodnu organizaciju, ispitanik ima pravo biti informiran o odgovarajućim zaštitnim mjerama.Voditelj obrade osigurava kopiju osobnih podataka koji se obrađuju. Za sve dodatne kopije koje zatraži ispitanik voditelj obrade može naplatiti razumnu naknadu na temelju administrativnih troškova. Ako ispitanik podnese zahtjev elektroničkim putem te osim ako ispitanik zatraži drukčije, informacije se pružaju u uobičajenom elektroničkom obliku. 

Pravo na ispravak

  1. Ispitanik ima pravo bez nepotrebnog odgađanja ishoditi od voditelja obrade ispravak netočnih osobnih podataka koji se na njega odnose. Uzimajući u obzir svrhe obrade, ispitanik ima pravo dopuniti nepotpune osobne podatke, među ostalim i davanjem dodatne izjave. 

Pravo na zaborav

  1. Ispitanik ima pravo od voditelja obrade ishoditi brisanje osobnih podataka koji se na njega odnose bez nepotrebnog odgađanja te voditelj obrade ima obvezu obrisati osobne podatke bez nepotrebnog odgađanja ako osobni podaci više nisu nužni u odnosu na svrhe za koje su prikupljeni ili na drugi način obrađeni, ispitanik povuče privolu na kojoj se obrada temelji a ne postoji druga pravna osnova za obradu, ispitanik uloži prigovor na obradu u tom smislu, ako su osobni podaci nezakonito obrađeni, ako se osobni podaci moraju brisati radi poštovanja pravne obveze iz prava Unije ili prava države članice kojem podliježe voditelj obrade, osobni podaci prikupljeni su u vezi s ponudom usluga informacijskog društva izravno djetetu.Ako je voditelj obrade javno objavio osobne podatke, a dužan je obrisati ih, uzimajući u obzir dostupnu tehnologiju i trošak provedbe, voditelj obrade poduzima razumne mjere, uključujući tehničke mjere, kako bi informirao voditelje obrade koji obrađuju osobne podatke da je ispitanik zatražio od tih voditelja obrade da izbrišu sve poveznice do njih ili kopiju ili rekonstrukciju tih osobnih podataka.

Pravo na ograničenje obrade

  1. Ispitanik ima pravo od voditelja obrade ishoditi ograničenje obrade ako ispitanik osporava točnost osobnih podataka, na razdoblje kojim se voditelju obrade omogućuje provjera točnosti osobnih podataka, ako je obrada nezakonita i ispitanik se protivi brisanju osobnih podataka te umjesto toga traži ograničenje njihove uporabe, ako voditelj obrade više ne treba osobne podatke za potrebe obrade, ali ih ispitanik traži radi postavljanja, ostvarivanja ili obrane pravnih zahtjeva, ako je ispitanik uložio prigovor na obradu očekujući potvrdu nadilaze li legitimni razlozi voditelja obrade razloge ispitanika.Ako je obrada ograničena takvi osobni podaci smiju se obrađivati samo uz privolu ispitanika, uz iznimku pohrane, ili za postavljanje, ostvarivanje ili obranu pravnih zahtjeva ili zaštitu prava druge fizičke ili pravne osobe ili zbog važnog javnog interesa Unije ili države članice.Ispitanika koji je ishodio ograničenje obrade, voditelj obrade izvješćuje prije nego što ograničenje obrade bude ukinuto.

Pravo na prenosivost

  1. Ispitanik ima pravo zaprimiti osobne podatke koji se odnose na njega, a koje je pružio voditelju obrade u strukturiranom, uobičajeno upotrebljavanom i strojno čitljivom formatu te ima pravo prenijeti te podatke drugom voditelju obrade bez ometanja od strane voditelja obrade kojem su osobni podaci pruženi, ako se obrada temelji na privoli ili na ugovoru te ako se obrada provodi automatiziranim putem.Ispitanik ima pravo na izravni prijenos od jednog voditelja obrade drugome ako je to tehnički izvedivo.

Pravo na prigovor

  1. Ispitanik ima pravo u svakom trenutku uložiti prigovor na obradu osobnih podataka koji se odnose na njega. Voditelj obrade više ne smije obrađivati osobne podatke osim ako voditelj obrade dokaže da postoje uvjerljivi legitimni razlozi za obradu koji nadilaze interese, prava i slobode ispitanika ili radi postavljanja, ostvarivanja ili obrane pravnih zahtjeva.Ako se osobni podaci obrađuju za potrebe izravnog marketinga, ispitanik u svakom trenutku ima pravo uložiti prigovor na obradu osobnih podataka koji se odnose na njega za potrebe takvog marketinga, što uključuje izradu profila u mjeri koja je povezana s takvim izravnim marketingom. Ako se ispitanik protivi obradi za potrebe izravnog marketinga, osobni podaci više se ne smiju obrađivati u takve svrhe.Najkasnije u trenutku prve komunikacije s ispitanikom, ispitaniku se izričito mora skrenuti pozornost na pravo na prigovor te se to mora učiniti na jasan način i odvojeno od bilo koje druge informacije.

Pravo protiviti se profiliranju

  1. Ispitanik ima pravo da se na njega ne odnosi odluka koja se temelji isključivo na automatiziranoj obradi, uključujući izradu profila, koja proizvodi pravne učinke koji se na njega odnose ili na sličan način značajno na njega utječu. Navedeno se ne odnosi na slučajeve kada je odluka potrebna za sklapanje ili izvršenje ugovora između ispitanika i voditelja obrade podataka, dopuštena pravom Unije ili pravom države članice kojem podliježe voditelj obrade te koje također propisuje odgovarajuće mjere zaštite prava i sloboda te legitimnih interesa ispitanika ili temeljena na izričitoj privoli ispitanika.Voditelj obrade provodi odgovarajuće mjere zaštite prava i sloboda te legitimnih interesa ispitanika, prava na ljudsku intervenciju voditelja obrade, prava izražavanja vlastitog stajališta te prava na osporavanje odluke.

POSEBNE ODREDBE VEZANE UZ WWW.SKINTEGRA.HR

  1. Creaticon je vlasnik domene skintegra.hr te je odgovoran za sadržaj objavljen na njoj kao i za njezin rad općenito. Korištenjem stranice www.skintegra.hr automatski se prikupljaju određeni osobni podaci putem web tehnologija. Primarna svrha prikupljanja osobnih podataka na stranici www.skintegra.hrje omogućiti korisniku sigurno i učinkovito iskustvo te pružiti usluge i svojstva koja bolje ispunjavaju korisnikove potrebe i zahtjeve.
  2. Creaticon na stranici skintegra.hr koristi tzv. “cookie” tehnologiju kako bi se unaprijedila kvaliteta korištenja i prikupili podaci za statističko izvješćivanje o internetskoj stranici. Cookie tehnologija ne pohranjuje individualnu e-mail adresu niti bilo kakve osobne podatke o korisniku. Cookie predstavlja malu jedinica informacija poslanih s internetske stranice koju preglednik računala korisnika pohranjuje na korisnički tvrdi disk. Ona sadrži informacije koje mogu zatrebati stranici www.skintegra.hr kako bi personalizirala korisničko iskustvo (npr. rotiranje slika na početnoj stranici skintegra.hr) te prikupila statističke podatke o internetskoj stranici, kao što su stranice koje se posjećuju, što se preuzima s njih, naziv domene davatelja pristupa internetu te državu iz koje dolaze korisnici odnosno posjetitelji, kao i adrese stranica koje se posjećuju odmah prije ili nakon posjeta stranici www.skintegra.hr. Niti jedan podatak od navedenih ne povezuje se s osobom korisnika osobno već se mjeri samo u skupnom obliku, kao skupni podatak.Unatoč tome, a radi maksimalne zaštite i sigurnosti, ako korisnik tako želi, može pretraživati i koristiti stranicu www.skintegra.hr i bez „cookie“ tehnologije, konfiguriranjem svojeg Internetskog preglednika na način da isti odbaci sve cookiese ili uz prethodnu obavijesti kad se određeni cookie postavlja.
  3. Creaticon koristi tzv. “web beacons” (internetske oznake) sa svrhom oglašavanja, jačanja e-mail oglašavanja i evidencije uporabe skintegra.hr stranice. Koriste se treće strane za upravljanje s “web beacons” i podacima koji su tim putem prikupljeni. Web beacons ne pohranjuju pojedinačne e-mail adrese korisnika stranice www.skintegra.hr niti bilo kakve osobne informacije.Web beacons (čisti GIF-ovi) nevidljive su datoteke na internetskim stranicama koje korisnik posjeti, ona komunicira sa računalom korisnika stranice www.skintegra.hr kako bi se odredilo, između ostalog, je li već taj korisnik bio na toj stranici prije ili je li  pogledao određeni oglas.www.skintegra.hr može prikupljati IP adrese sa svrhom upravljanja sustavima, dijagnoze problema s poslužiteljem i prikupljanja skupnih informacija (kao na primjer koliko se posjetitelja prijavilo na skintegra.hr). Kad korisnik posjeti određenu internetsku stranicu na www.skintegra.hr poslužitelji bilježe IP adresu korisnika. IP adresa je broj koji se automatski dodjeljuje računalu kojim se korisnik koristiti internetom.
  4. Pri plaćanju na web trgovini koristi se CorvusPay– napredni sustav za siguran prihvat platnih kartica putem interneta. CorvusPay osigurava potpunu tajnost kartičnih podataka već od trenutka kada ih se upiše u CorvusPay platni formular. Platni podaci prosljeđuju se šifrirano od korisničkog web preglednika do banke koja je izdala karticu.Creaticonova trgovina nikada ne dolazi u kontakt s cjelovitim podacima o korisničkoj platnoj kartici. Također, podaci su nedostupni čak i djelatnicima CorvusPay sustava. Izolirana jezgra samostalno prenosi i upravlja osjetljivim podacima, čuvajući ih pri tom potpuno sigurnima. Formular za upis platnih podataka osiguran je SSL transportnom šifrom najveće pouzdanosti. Svi skladišteni podaci dodatno su zaštićeni šifriranjem, korištenjem kriptografskog uređaja certificiranog prema FIPS 140-2 Level 3 standardu. CorvusPay zadovoljava sve zahtjeve vezane uz sigurnost on-line plaćanja propisane od strane vodećih kartičnih brandova, odnosno posluje sukladno normi – PCI DSS Level 1 – najviši sigurnosni standard industrije platnih kartica. Pri plaćanju karticama uvrštenim u 3-D Secure program banka korisnika uz valjanost same kartice dodatno potvrđuje i identitet korisnika pomoću tokena ili lozinke.Corvus Info d.o.o. sve prikupljene informacije smatra bankovnom tajnom i tretira ih u skladu s tim. Informacije se koriste isključivo u svrhe za koje su namijenjene. Osobni podaci u potpunosti su sigurni, a njihova privatnost zajamčena je najmodernijim zaštitnim mehanizmima. Prikupljaju se samo podaci nužni za obavljanje posla sukladno propisanim zahtjevnim procedurama za on-line plaćanje. Sigurnosne kontrole i operativne procedure primijenjene na Creaticonovu infrastrukturu osiguravaju trenutnu pouzdanost CorvusPay sustava. Uz to održavanjem stroge kontrole pristupa, redovitim praćenjem sigurnosti i dubinskim provjerama za sprječavanje ranjivosti mreže te planskim provođenjem odredbi o informacijskoj sigurnosti trajno održavaju i unaprjeđuju stupanj sigurnosti sustava zaštitom kartičnih podataka korisnika.
  1. Dodatne mjere zaštite osobnih podataka koje Creaticon koristi su enkriptirana veza sa web stranicom, Aksimet i CAPTCHA provjera za sprječavanje neželjene pošte i enkriptirana komunikacija sa mail poslužiteljem.

SIGURNOSNI PROGRAMI