Povrtna muffin jaja

Idealno kao: zdravi fitness obrok za osobe sklone aknama i netolerantne na mliječne proizvode

Tip prehrane: sezonsko, lokalno, vegetarijansko, niskoglikemijsko

Riječ urednice Skintegre:

Kad pričamo o proteinima u prehrani, neophodnima za postizanje fitness rezultata, u konvencionalnim preporukama pronaći ćemo sljedeće namirnice: jogurt, svježi (posni) sir, whey, sirutku i slično. Nažalost, ovakva dijeta nije preporučljiva za osobe sklone hormonalnim aknama i preosjetljivosti na laktozu (mliječni šećer) i kasein (mliječni protein). Čak i kad ne govorimo o netoleranciji na spomenute komponente mliječnih proizvoda, mlijeko i njegovi derivati (maslac, vrhnje, sirevi, jogurti, kefir i slično) u sebi sadrže tragove hormone i hormonalne metabolite poput estrona, estriol, 17-alpha estradiol, 17-beta estradiol, progesterona,  testosterona, kortizola, inzulina, leptina i slično (izvor: McCulloch, Fiona: 8 steps to reverse your PCOS, Greenleaf Book Group Press, 2016.) .

Odlična fitness opcija za osobe sklone aknama su – jaja! Za razliku od uvriježenog stava da jaja podižu razine kolesterola u krvi (što može biti slučaj kod oboljelih od hiperkolesterolemije), treba znati da se kolesterol zapravo proizvodi u našoj jetri te je umjereno konzumiranje jaja  odlična alternativa mliječnim proizvodima. Osim toga, jaja su izvor vitamina A koji regulira funkciju kože i djeluje povoljno na akne, a mi smo ih u ovom receptu spojili sa slasnim zelenim detoks namirnicama poput špinata i poriluka, te zdravim izvorima masnoća (avokado i maslinovo ulje) koji stabiliziraju šećer i održavaju dugotrajni osjećaj sitosti. Red zdravih proteina, red zdravih ugljikohidrata, red zdravih masnoća – u slast!

Sastojci:
– 1 poriluk
– 2 zelene paprike
– 2 rajčice
– 2 mrkve
– ½ šalice špinata
– 1 žličica svježeg sjeckanog ružmarina ili ½ žličice sušenog
– 1/3 žličice sušenog origana
– 1 češanj češnjaka
– 2 tanka mlada luka
– 1 nar
– 1 avokado
– 4 jaja
– 1 limun
– 2 žlice sezamovih sjemenki
– maslinovo ulje
– sol, papar
– beskvasni kruh po izboru

Priprema:
1. Papirnati ubrus namastite maslinovim uljem te njime premažite kalup za muffine (najbolje koristiti silikonski kalup). U 4 kalupa uspite po pola žlice sezamovih sjemenki. Potom u svaki razbijte jedno jaje i stavite peći na 180 Celzijevih stupnjeva 15-ak minuta.
2. U međuvremenu u zagrijanu tavicu dodajte 2 žlice maslinova ulja te nasjeckanu papriku, mrkvu i poriluk. Dodajte nasjeckani češnjak, ružmarin, origano, pošten prstohvat soli i papra te dinstajte 5 minuta dok povrće ne omekša.
3. Podlijte sa sokom iscijeđenim iz polovice nara te kuhajte još 2 minute dok lagano ne ispari te dodajte nasjeckane rajčice.
4. Kad rajčice puste sok, dodajte natrgani špinat, naribanu koricu limuna te sve kuhajte još dvije minute.